[ Interview ]

Свідоме підприємництво: культура знань як основа для бізнесу Інтервʼю з Анастасією Меркотан

12 November 2025

Анастасія Меркотан — засновниця навчальної платформи для підприємців KARTOTEKA та бренду Not Silent Brand з 10 річним досвідом роботи в індустрії моди. Авторка курсу про cтворення бренду одягу.

ФОТО: Анастасія Меркотан

Illustration

KARTOTEKA

Українська освітня платформа для підприємців і творців, які хочуть розуміти свій бізнес глибше. Наразі на платформі доступні практичні курси з SMM, створення бренду, податків і тканин, однак команда постійно працює над розширенням напрямів.
Це простір, де знання подаються просто, системно й без зайвої термінології — щоб допомогти власникам бізнесу структурувати процеси, розуміти свої рішення та будувати справу усвідомлено.

Illustration

Як народилась ідея створення Kartoteka?

Платформі KARTOTEKA менше року, проте ми йшли до неї майже 10 років. Починали з флагманського навчального продукту про створення бренду одягу, який хаотично запускали протягом 9 років, коли це ще не було так популярно. Згодом додавали теми, які допоможуть у цій справі.
Наш девіз: просте навчання для непростої справи.
Перша назва проєкту була "Trempel.business" на честь назви нашого першого бренду верхнього одягу "Trempel".

Для кого створена платформа Kartoteka — і яку місію вона несе сьогодні?

Півтора роки тому я проаналізувала ринок навчальних продуктів, який здається надзвичайно перенасиченим , і зрозуміла, що не вистачає продуктів для тих, хто хоче стати підприємцем і обирає ніші, а також для малого бізнесу.
Адже малий бізнес - це такий важливий сегмент, який підтримує економіку, і як на мене є гордістю нашої країни. Малий бізнес, де власник може бути і стратегом , і бухгалтером, і сммником, але насправді він герой.

Які знання потрібні власникам малого бізнесу, щоб зростати свідомо?

Усі знання, які допоможуть збільшувати прибутки, адже це основна задача бізнесу. Але питання в тому, що сьогодні можливо зростати і бути конкурентним, коли твій бізнес несе користь і є екологічним у своїх процесах.
Як на мене бізнес заради грошей зараз існує і працює, але це щось короткострокове. Ціннісний бізнес натомість має шанс існувати довго і приносити більше прибутків.

Illustration

Яку найбільшу помилку ви помічаєте в починаючих підприємцях?

Занадто серйозне ставлення до бізнесу. Коли ти дуже серйозно ставишся до справи, робиш великі ставки на нього, то будь-яка проблема, невдача здаються катастрофою, демотивують і на цьому багато бізнесів закінчуються. Хоча проблеми і невдачі — вічні супутники будь-якої справи.
Як на мене важливо ставитись до справи як до гри. Ти шукаєш рішення, комбінації, щоб пройти рівень, отримати нагороду. Якщо не виходить ти починаєш знову, і кожен раз проходиш все далі.
В когось виходить з першого разу, але для більшості це процес перемог і поразок, який треба полюбити .

Illustration

Як ви працюєте з експертами — за яким принципом обираєте тих, хто може стати частиною платформи?

У спікерах мене цікавить його результат і досвід, а також вайб, який метчиться з нашими цінностями. Ми, до речі, відкриті до пропозицій кандидатур на роль спікера або рекомендацій.

Illustration

Як ви бачите розвиток Kartoteka надалі?

Наша мета — полегшити життя підприємцям за допомогою знань і підтримки комʼюніті, яке будуємо. Зараз працюємо над новими продуктами в темі таргету, фінансів, продажів за кордон, але з чітким орієнтиром на малого підприємця і його команду.
Окрім платних курсів, ми також даємо багато безкоштовної користі на нашій сторінці в інстаграмі у вигляді ефірів з підприємцями і експертами в різних темах.

[ Interview ]

СВІДОМЕ ПІДПРИЄМНИЦТВО: культура знань як основа для бізнесу Інтервʼю з Анастасією Меркотан

12 November 2025

Анастасія Меркотан — засновниця навчальної платформи для підприємців KARTOTEKA та бренду Not Silent Brand з 10 річним досвідом роботи в індустрії моди. Авторка курсу про cтворення бренду одягу.

ФОТО: Анастасія Меркотан

Illustration

KARTOTEKA

Українська освітня платформа для підприємців і творців, які хочуть розуміти свій бізнес глибше. Наразі на платформі доступні практичні курси з SMM, створення бренду, податків і тканин, однак команда постійно працює над розширенням напрямів.
Це простір, де знання подаються просто, системно й без зайвої термінології — щоб допомогти власникам бізнесу структурувати процеси, розуміти свої рішення та будувати справу усвідомлено.

Illustration

Як народилась ідея створення Kartoteka?

Платформі KARTOTEKA менше року, проте ми йшли до неї майже 10 років. Починали з флагманського навчального продукту про створення бренду одягу, який хаотично запускали протягом 9 років, коли це ще не було так популярно. Згодом додавали теми, які допоможуть у цій справі.
Наш девіз: просте навчання для непростої справи.
Перша назва проєкту була "Trempel.business" на честь назви нашого першого бренду верхнього одягу "Trempel".

Для кого створена платформа Kartoteka — і яку місію вона несе сьогодні?

Півтора роки тому я проаналізувала ринок навчальних продуктів, який здається надзвичайно перенасиченим , і зрозуміла, що не вистачає продуктів для тих, хто хоче стати підприємцем і обирає ніші, а також для малого бізнесу.
Адже малий бізнес - це такий важливий сегмент, який підтримує економіку, і як на мене є гордістю нашої країни. Малий бізнес, де власник може бути і стратегом , і бухгалтером, і сммником, але насправді він герой.

Які знання потрібні власникам малого бізнесу, щоб зростати свідомо?

Усі знання, які допоможуть збільшувати прибутки, адже це основна задача бізнесу. Але питання в тому, що сьогодні можливо зростати і бути конкурентним, коли твій бізнес несе користь і є екологічним у своїх процесах.
Як на мене бізнес заради грошей зараз існує і працює, але це щось короткострокове. Ціннісний бізнес натомість має шанс існувати довго і приносити більше прибутків.

Illustration

Яку найбільшу помилку ви помічаєте в починаючих підприємцях?

Занадто серйозне ставлення до бізнесу. Коли ти дуже серйозно ставишся до справи, робиш великі ставки на нього, то будь-яка проблема, невдача здаються катастрофою, демотивують і на цьому багато бізнесів закінчуються. Хоча проблеми і невдачі — вічні супутники будь-якої справи.
Як на мене важливо ставитись до справи як до гри. Ти шукаєш рішення, комбінації, щоб пройти рівень, отримати нагороду. Якщо не виходить ти починаєш знову, і кожен раз проходиш все далі.
В когось виходить з першого разу, але для більшості це процес перемог і поразок, який треба полюбити .

Illustration

Як ви працюєте з експертами — за яким принципом обираєте тих, хто може стати частиною платформи?

У спікерах мене цікавить його результат і досвід, а також вайб, який метчиться з нашими цінностями. Ми, до речі, відкриті до пропозицій кандидатур на роль спікера або рекомендацій.

Illustration

Як ви бачите розвиток Kartoteka надалі?

Наша мета — полегшити життя підприємцям за допомогою знань і підтримки комʼюніті, яке будуємо. Зараз працюємо над новими продуктами в темі таргету, фінансів, продажів за кордон, але з чітким орієнтиром на малого підприємця і його команду.
Окрім платних курсів, ми також даємо багато безкоштовної користі на нашій сторінці в інстаграмі у вигляді ефірів з підприємцями і експертами в різних темах.