Campaigns [ UA ]
29 October 2025
У співпраці з платформою Ukraine WOW, бренд ETNODIM відтворив декоративну подушку за ескізом Казимира Малевича, створеного для вербівської артілі на Черкащині понад сто років тому.
ФОТО: офіційні матеріали ETNODIM
Цей проєкт — спосіб нагадати, що історія українського мистецтва — це не лише фольклор, а й авангард. А також показати, як українська візуальна традиція вплинула на формування світового модернізму й повернути Малевича до його справжніх культурних коренів.
Казимир Малевич. Берлін, 1927 рік
Казимир Малевич — художник-авангардист, засновник супрематизму й автор знаменитого «Чорного квадрата». Проте його мистецьке бачення виросло не в безповітряному просторі авангарду, а з української землі. Малевич народився в Києві, дитинство провів у селах, спостерігаючи за орнаментами, кольорами й фактурами народного побуту.
Саме українські майстри стали першими, хто втілював його ідеї в матеріалі — у вишитих подушках і хустках, створених у Вербівській артілі. Їхні роботи вперше презентували ще 1915 року — серед них виділялась подушка з кольоровою геометричною вишивкою за ескізом Малевича.
Пеґґі Ґуґґенгайм із картиною Казимира Малевича «Без назви» (близько 1916 року). Венеція, 18.09.1957. Фото: Farbola / Bridgeman Images.
Галерея Пеґґі Ґуґґенгайм (The Abstract Gallery of Art of This Century). Нью-Йорк, 1942 рік. Фото: Solomon R. Guggenheim Foundation.
ETNODIM разом з Ukraine WOW відтворили цю подушку, повернувши її до сучасного контексту спільно з консультантками проєкту, майстринею художньої вишивки Валентиною Костюковою та мистецтвознавицею Тетяною Карою-Васильєвою.
Виріб відтворено в оригінальному розмірі — 60х84 см, а дизайн повторює супрематичну композицію — баланс кольорів і форм, що поєднує стриманість і енергію руху. Подушка стала символом зв’язку часу: між авангардом і ремеслом, модернізмом і традицією, ідеєю й матерією.
Супрематична композиція Казимира Малевича, 1916 рік.
Проєкт презентували на виставці Ukraine WOW, що досліджує культурну спадщину України через сучасне мистецтво. Подушка стала частиною експозиції, присвяченої українським впливам у творчості Малевича, — поруч із архівними фото, ескізами та артефактами з початку XX століття.
Так сучасний дизайн повертає втрачену історію, перетворюючи предмет інтер’єру на символ національної пам’яті.
Виставка триватиме до 9 листопада. Після завершення подушку передадуть на батьківщину — до Музею історії села Вербівка.
Менша версія подушки вже доступна до придбання на сайті та в магазинах ETNODIM.40% від прибутку бренд передасть Кам’янському державному історико-культурному заповіднику у м. Кам’янка (Черкаська область) — на підтримку експозиції, присвяченої Вербівській вишивальній артілі.
Campaigns [ UA ]
29 October 2025
У співпраці з платформою Ukraine WOW, бренд ETNODIM відтворив декоративну подушку за ескізом Казимира Малевича, створеного для вербівської артілі на Черкащині понад сто років тому.
ФОТО: офіційні матеріали ETNODIM
Цей проєкт — спосіб нагадати, що історія українського мистецтва — це не лише фольклор, а й авангард. А також показати, як українська візуальна традиція вплинула на формування світового модернізму й повернути Малевича до його справжніх культурних коренів.
Казимир Малевич. Берлін, 1927 рік
Казимир Малевич — художник-авангардист, засновник супрематизму й автор знаменитого «Чорного квадрата». Проте його мистецьке бачення виросло не в безповітряному просторі авангарду, а з української землі. Малевич народився в Києві, дитинство провів у селах, спостерігаючи за орнаментами, кольорами й фактурами народного побуту.
Саме українські майстри стали першими, хто втілював його ідеї в матеріалі — у вишитих подушках і хустках, створених у Вербівській артілі. Їхні роботи вперше презентували ще 1915 року — серед них виділялась подушка з кольоровою геометричною вишивкою за ескізом Малевича.
Пеґґі Ґуґґенгайм із картиною Казимира Малевича «Без назви» (близько 1916 року). Венеція, 18.09.1957. Фото: Farbola / Bridgeman Images.
Галерея Пеґґі Ґуґґенгайм (The Abstract Gallery of Art of This Century). Нью-Йорк, 1942 рік. Фото: Solomon R. Guggenheim Foundation.
ETNODIM разом з Ukraine WOW відтворили цю подушку, повернувши її до сучасного контексту спільно з консультантками проєкту, майстринею художньої вишивки Валентиною Костюковою та мистецтвознавицею Тетяною Карою-Васильєвою.
Виріб відтворено в оригінальному розмірі — 60х84 см, а дизайн повторює супрематичну композицію — баланс кольорів і форм, що поєднує стриманість і енергію руху. Подушка стала символом зв’язку часу: між авангардом і ремеслом, модернізмом і традицією, ідеєю й матерією.
Супрематична композиція Казимира Малевича, 1916 рік.
Проєкт презентували на виставці Ukraine WOW, що досліджує культурну спадщину України через сучасне мистецтво. Подушка стала частиною експозиції, присвяченої українським впливам у творчості Малевича, — поруч із архівними фото, ескізами та артефактами з початку XX століття.
Так сучасний дизайн повертає втрачену історію, перетворюючи предмет інтер’єру на символ національної пам’яті.
Виставка триватиме до 9 листопада. Після завершення подушку передадуть на батьківщину — до Музею історії села Вербівка.
Менша версія подушки вже доступна до придбання на сайті та в магазинах ETNODIM.40% від прибутку бренд передасть Кам’янському державному історико-культурному заповіднику у м. Кам’янка (Черкаська область) — на підтримку експозиції, присвяченої Вербівській вишивальній артілі.