[ Culture Code ]

MAKING ODDKIN:

Українська мисткиня Марія Прошковська представила міжнародний проєкт

13 October 2025

З 4 по 26 жовтня українська мисткиня Марія Прошковська представляє міжнародний проєкт Making Oddkin — одночасно у Великій Британії (OUTPOST Gallery, Норідж) та в Україні (Центр сучасного мистецтва Запоріжжя).
Дві локації, розділені морем і війною, стають дзеркалами одного процесу — переосмислення зв’язку людини, землі й пам’яті.

Illustration

У фокусі виставки — зерно, знищене російськими обстрілами. Для Прошковської це не просто уламки ландшафту — це матеріал пам’яті, який вона перетворює на основу для відновлення.Використовуючи саман — суміш глини, соломи, води й попелу зерна — художниця створює простір, де руйнація перетворюється на нову архітектуру життя.
Кожна частинка глини тут — як фрагмент спільного досвіду, що знову з’єднується в єдину форму.

Illustration

Назва Making Oddkin походить із філософії Донни Гаравей — ідеї про «нетипову спорідненість».Прошковська розвиває цю думку у власній практиці: як створювати спільноти, коли все довкола розірване?
У її роботі спорідненість народжується не з крові, а з праці, турботи, взаємозалежності. Саме ці речі — не гучні гасла, а тиха спільна дія — стають основою для відбудови культури. Мисткиня показує, що відновлення — це не кінець війни, а щоденний процес з’єднання, коли люди, місця й матеріали знову вчаться дихати разом.

Illustration

Британська галерея OUTPOST і Центр сучасного мистецтва в Запоріжжі перетворюються на дві точки однієї координатної системи, у якій рух думки — це теж спротив.
Співпраця з британською платформою Counterpoints Arts відкриває українське мистецтво в міжнародному контексті — не як історію війни, а як мову відновлення, що говорить про глобальні цінності: дотик, матерію, спільність.

Illustration

Making Oddkin — це не просто виставка. Це акт відновлення зв’язків, що формують нову етику культури: повагу до праці, тіла, землі, співіснування. У світі, де війна стирає кордони між людьми й матерією, мистецтво стає способом зшивати ці розриви.
І в цьому сенсі — проєкт Прошковської не лише про зерно. Він про те, як усе живе продовжує проростати, навіть тоді, коли світ здається випаленою землею.

Illustration

Українська художниця Марія Прошковська

[ Culture Code ]

MAKING ODDKIN:

Українська мисткиня Марія Прошковська представила міжнародний проєкт

13 October 2025

З 4 по 26 жовтня українська мисткиня Марія Прошковська представляє міжнародний проєкт Making Oddkin — одночасно у Великій Британії (OUTPOST Gallery, Норідж) та в Україні (Центр сучасного мистецтва Запоріжжя).
Дві локації, розділені морем і війною, стають дзеркалами одного процесу — переосмислення зв’язку людини, землі й пам’яті.

Illustration

У фокусі виставки — зерно, знищене російськими обстрілами. Для Прошковської це не просто уламки ландшафту — це матеріал пам’яті, який вона перетворює на основу для відновлення.Використовуючи саман — суміш глини, соломи, води й попелу зерна — художниця створює простір, де руйнація перетворюється на нову архітектуру життя.
Кожна частинка глини тут — як фрагмент спільного досвіду, що знову з’єднується в єдину форму.

Illustration

Назва Making Oddkin походить із філософії Донни Гаравей — ідеї про «нетипову спорідненість».Прошковська розвиває цю думку у власній практиці: як створювати спільноти, коли все довкола розірване?
У її роботі спорідненість народжується не з крові, а з праці, турботи, взаємозалежності. Саме ці речі — не гучні гасла, а тиха спільна дія — стають основою для відбудови культури. Мисткиня показує, що відновлення — це не кінець війни, а щоденний процес з’єднання, коли люди, місця й матеріали знову вчаться дихати разом.

Illustration

Британська галерея OUTPOST і Центр сучасного мистецтва в Запоріжжі перетворюються на дві точки однієї координатної системи, у якій рух думки — це теж спротив.
Співпраця з британською платформою Counterpoints Arts відкриває українське мистецтво в міжнародному контексті — не як історію війни, а як мову відновлення, що говорить про глобальні цінності: дотик, матерію, спільність.

Illustration

Making Oddkin — це не просто виставка. Це акт відновлення зв’язків, що формують нову етику культури: повагу до праці, тіла, землі, співіснування. У світі, де війна стирає кордони між людьми й матерією, мистецтво стає способом зшивати ці розриви.
І в цьому сенсі — проєкт Прошковської не лише про зерно. Він про те, як усе живе продовжує проростати, навіть тоді, коли світ здається випаленою землею.

Illustration

Українська художниця Марія Прошковська